הקסם מאחורי הקולות

סדרת ההרצאות המקוונת של האנסמבל הקולי הישראלי על מקהלה
ללא התקהלות
עם המנצח יובל בן עוזר, מנהלו המוסיקלי של האנסמבל

מציג את כל 5 התוצאות

  • יוהנס פסיון- פסגת הדרמה הכנסייתית

    שני הפסיונים של י.ס. באך נחשבים בעיני רבים כפסגת היצירה הדתית המערבית בכל הזמנים. בהרצאה החמישית בסדרת "הקסם מאחורי הקולות" פורש המנצח יובל בן עוזר את המרכיבים המפיחים בטקסט הסיפורי הארכאי רוח חיים והופכים אותו לחוויה מרגשת. על טקסט הפסיון, על הבשורות, על  תפקידו  הייחודי של ה Evangelist המספר, על שלושת תפקידי המקהלה, על מקומו של הכורל בסיפור ועוד. 

  • המוטטים של י.ס. באך

    מהו מוטט? מי היו המלחינים שנתנו השראה לבאך? מדוע נחשבים ששת המוטטים שכתב באך לפסגת יצירתו המקהלתית? על הקשר ההדוק בין הטקסט לבין המוסיקה ועל המורכבות היוצרת מוסיקה המדברת לכל אוזן בשפה פשוטה.

  • רקוויאמים שאינם רקוויאמים

    מה לרקוויאם הגרמני,  יצירתו היפהפיה של יוהנס ברהמס ולרקוויאם? שהרי אין בה ולו מילה אחת מטקסט הרקוויאם הלטיני.  האם פסוקי האשכבה של הנרי פרסל מרגשים פחות בשל העובדה שבחר להם טקסטים שאינם מתוך הרקוויאם?  כמוהם גם קנטטה 106 של י.ס. באך "זמנו של האל הוא הזמן הטוב ביותר". מאזינים מוזמנים למסע בין יצירות יפהפיות שנכתבו בהקשר של פרידה מאלו שהלכו לעולמם.  יצירות שמביאות נחמה וממלאות את הלב.

  • הרקוויאמים הגדולים – מוצרט, ורדי, ברהמס ופורה

    בהמשך כמעט ישיר מהמפגש הקודם שעסק במיסה הקתולית לאורך השנים ניגע הפעם ברקוויאם. מה בין רקוויאם לבין מיסה ומה מייחד אותו? מה הם מקורות הטקסט? האם הוא נכתב למען המתים או למען החיים? האם מטרתו להפחיד או לנחם? מה הופך את הרקוויאמים הגדולים והמפורסמים למרגשים במיוחד?  מה מייחד את הרקוויאם של פורה? האם הרקוויאם הגרמני של ברהמס הוא אכן רקוויאם?

  • המיסות הגדולות

    מהי מיסה, מהו הקשרה הליטורגי, מהם ששת פרקי המיסה ואופיים השונה של כל אחד. מדוע כתבו (ויש עוד הכותבים) מוסיקה לטקסט המיסה?  מסע בזמן אל פרקי מיסות ונקודות המבט השונות של מלחינים בכל התקופות—פלסטרינה, ויליאם ברד, י.ס. באך, ויואלדי, מוצרט, שוברט ופוצ'יני—על טקסט התפילה הנוצרי  המרכזי.

מציג את כל 5 התוצאות