פודקסט חמישה עשר לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט מס’ 3 בסדרה החוויה הקולית, עונת 23-24: “הרקויאם של דורופלה והמיסה של פולנק“
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על שתי היצירות הנפלאות מרפרטואר המקהלה הצרפתי: הרקוויאם של מוריס דורופלה, והמיסה בסול מאת פרנסיס פולנק. בן עוזר מספר על היצירות ומשמיע דוגמאות מתוך שתיהן. הרקוויאם, שהביא לדורופלה את עיקר פרסומו, הוא מחווה לשירה הגרגוריאנית והוא מהיצירות המבוצעות ביותר ברפרטואר המקהלתי. הגרסה המקורית של היצירה, המושפעת מהרקויאם המפורסם של גבריאל פורה, מביאה את רוח השלווה וההשלמה עם המוות, כתובה לאורגן ומקהלה. לצד הרקויאם פנינה צרפתית נוספת—המיסה בסול מאת פולנק, המאופיינת בקווים מוזיקליים נקיים ושירתיים, המהלכים קסם על כל מאזין.
דוגמאות מושמעות מתוך הרקויאם של דורופלה:
The Choir of St. John’s College, Cambridge, conductor: George Guest
דוגמאות מושמעות מתוך המיסה של פולנק:
Tenebrae Choir, conductor: Nigel Short
פרטים נוספים על הקונצרט ורכישת כרטיסים: בלחיצה כאן
פודקסט חמישה עשר לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט מס’ 3 בסדרה החוויה הקולית, עונת 23-24: “הרקויאם של דורופלה והמיסה של פולנק“
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על שתי היצירות הנפלאות מרפרטואר המקהלה הצרפתי: הרקוויאם של מוריס דורופלה, והמיסה בסול מאת פרנסיס פולנק. בן עוזר מספר על היצירות ומשמיע דוגמאות מתוך שתיהן. הרקוויאם, שהביא לדורופלה את עיקר פרסומו, הוא מחווה לשירה הגרגוריאנית והוא מהיצירות המבוצעות ביותר ברפרטואר המקהלתי. הגרסה המקורית של היצירה, המושפעת מהרקויאם המפורסם של גבריאל פורה, מביאה את רוח השלווה וההשלמה עם המוות, כתובה לאורגן ומקהלה. לצד הרקויאם פנינה צרפתית נוספת—המיסה בסול מאת פולנק, המאופיינת בקווים מוזיקליים נקיים ושירתיים, המהלכים קסם על כל מאזין.
דוגמאות מושמעות מתוך הרקויאם של דורופלה:
The Choir of St. John’s College, Cambridge, conductor: George Guest
דוגמאות מושמעות מתוך המיסה של פולנק:
Tenebrae Choir, conductor: Nigel Short
פרטים נוספים על הקונצרט ורכישת כרטיסים: בלחיצה כאן
פודקסט ארבעה עשר לתכנית מאחורי הקולות:
יובל בן עוזר מראיין את המנצח יובל ויינברג
לקראת קונצרט המנויים ״חוזרים הביתה״ שנקרא במקור קללת הברזל –
המנצח והמנהל המוסיקלי יובל בן עוזר משוחח עם המנצח יובל ויינברג, שיוביל את קונצרט המינויים הקרוב של האנסמבל “חוזרים הביתה”. בגיל 33 וינברג הוא מנצחה הקבוע של מקהלת הרדיו של שטוטגארט ומוזמן כמנצח אורח למקהלות בכל העולם. וינברג מספר על עצמו ועל הקריירה המוזיקלית שלו, על הזיקה לעברית ולארץ ועל היצירות בקונצרט.
פודקסט ארבעה עשר לתכנית מאחורי הקולות:
יובל בן עוזר מראיין את המנצח יובל ויינברג
לקראת קונצרט המנויים ״חוזרים הביתה״ שנקרא במקור קללת הברזל –
המנצח והמנהל המוסיקלי יובל בן עוזר משוחח עם המנצח יובל ויינברג, שיוביל את קונצרט המינויים הקרוב של האנסמבל “חוזרים הביתה”. בגיל 33 וינברג הוא מנצחה הקבוע של מקהלת הרדיו של שטוטגארט ומוזמן כמנצח אורח למקהלות בכל העולם. וינברג מספר על עצמו ועל הקריירה המוזיקלית שלו, על הזיקה לעברית ולארץ ועל היצירות בקונצרט.
פודקסט שלושה עשר לתכנית מאחורי הקולות:
הרקויאם מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט
לקראת קונצרט פתיחת עונת החוויה הקולית 23-24: הרקויאם של מוצרט
הרקויאם מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט, יצירתו האלמותית של המלחין, יצירה אהובה ביותר המבוצעת שוב ושוב, אוצרת בתוכה סודות לא פתורים ומסתורין שהוסיפו להילת הקסם שלה. יובל בן עוזר, המנהל המוסיקלי של האנסמבל הקולי הישראלי, מספר על היצירה, אודות נסיבות כתיבתה, סגנונה, ומשמיע קטעים ממנה.
פודקסט שלושה עשר לתכנית מאחורי הקולות:
הרקויאם מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט
לקראת קונצרט פתיחת עונת החוויה הקולית 23-24: הרקויאם של מוצרט
הרקויאם מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט, יצירתו האלמותית של המלחין, יצירה אהובה ביותר המבוצעת שוב ושוב, אוצרת בתוכה סודות לא פתורים ומסתורין שהוסיפו להילת הקסם שלה. יובל בן עוזר, המנהל המוסיקלי של האנסמבל הקולי הישראלי, מספר על היצירה, אודות נסיבות כתיבתה, סגנונה, ומשמיע קטעים ממנה.
פודקסט שנים עשר לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט החוויה הקולית 2022-23, קרשנדו לאהבה
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על הקונצרט השני בסדרת החוויה הקולית, בתוכנית שקראנו לה: קרשנדו לאהבה. קונצרט שיביא לאוזניכם צלילים שכתבו אחד עשר מלחינים נפלאים למילים ממקורות שונים שכולם עוסקים באהבה, תשוקה, אושר, כאב, יופי והומור.
פודקסט שנים עשר לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט החוויה הקולית 2022-23, קרשנדו לאהבה
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על הקונצרט השני בסדרת החוויה הקולית, בתוכנית שקראנו לה: קרשנדו לאהבה. קונצרט שיביא לאוזניכם צלילים שכתבו אחד עשר מלחינים נפלאים למילים ממקורות שונים שכולם עוסקים באהבה, תשוקה, אושר, כאב, יופי והומור.
פודקסט אחד עשר לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט מס’ 4 בחוויה הקולית 2021-22, מחורף לקיץ
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על היצירות המרכיבות את התכנית מחורף לקיץ, ועל מעבר העונות מן החורף האירופי המושלג דרך ניצני האביב ועד הקיץ המואר שטוף השמש, כפי שבאים לידי ביטוי ביצירותיהם של פולנק, דביסי, ז’נקן, מדריגלים רנסנסים, ארגוב, סנדסטרום, ועוד. מנצחים על הקונצרט 3 מנצחים צעירים (דור מגן, לילי סולומונוב, גיא פלץ), שניים מהם, סולומונוב ומגן, מתראיינים בתכנית על החוויה של העבודה עם האנסמבל הקולי הישראלי.
פודקסט אחד עשר לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט מס’ 4 בחוויה הקולית 2021-22, מחורף לקיץ
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על היצירות המרכיבות את התכנית מחורף לקיץ, ועל מעבר העונות מן החורף האירופי המושלג דרך ניצני האביב ועד הקיץ המואר שטוף השמש, כפי שבאים לידי ביטוי ביצירותיהם של פולנק, דביסי, ז’נקן, מדריגלים רנסנסים, ארגוב, סנדסטרום, ועוד. מנצחים על הקונצרט 3 מנצחים צעירים (דור מגן, לילי סולומונוב, גיא פלץ), שניים מהם, סולומונוב ומגן, מתראיינים בתכנית על החוויה של העבודה עם האנסמבל הקולי הישראלי.
פודקסט עשירי לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט מס’ 2 בחוויה הקולית, הרקויאם של גבריאל פורה
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על יצירתו האהובה והיפהפיה של פורה, הרקויאם. הוא משוחח על הרקע לכתיבתה, הטקסט, והמוסיקה. בשונה מהרקוויאמים הקתולים של מוצרט, וורדי, כרוביני ואחרים, אצל פורה המוות הוא חלק מהחיים ובמקום אימה ופחד מגיעה נחמה ותקווה. כך גם במוסיקה, ובבחירת הקולות, מדגיש פורה את האמירה ההומנית האנושית.
פודקסט עשירי לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת קונצרט מס’ 2 בחוויה הקולית, הרקויאם של גבריאל פורה
המנצח יובל בן עוזר בפודקסט על יצירתו האהובה והיפהפיה של פורה, הרקויאם. הוא משוחח על הרקע לכתיבתה, הטקסט, והמוסיקה. בשונה מהרקוויאמים הקתולים של מוצרט, וורדי, כרוביני ואחרים, אצל פורה המוות הוא חלק מהחיים ובמקום אימה ופחד מגיעה נחמה ותקווה. כך גם במוסיקה, ובבחירת הקולות, מדגיש פורה את האמירה ההומנית האנושית.
פודקסט תשיעי לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת פתיחת העונה, בוקסטהודה – איבריו של ישו שלנו
יובל בן עוזר בפודקסט על יצירתו המופלאה והידועה ביותר של דיטריך בוקסטהודה, “איבריו של ישו שלנו”, אשר מבוצעת בקונצרט פתיחת עונת הקונצרטים 2021-22.
שמו של בוקסטהודה פחות מוכר לקהל הרחב בימינו, למרות היותו נגן עוגב ומלחין ידוע ומפורסם בגרמניה באמצע תקופת הבארוק. בן עוזר מספר על המלחין ועל היצירה, שקטעים ממנה הוא גם משמיע, הכתובה כקנטטה בת 7 פרקים לטקסטים משיר השירים, ספר ישעיהו וזכריה ותהילים, ובה כל פרק מוקדש לאיבר אחר בגופו של ישו.
פודקסט תשיעי לתכנית מאחורי הקולות:
לקראת פתיחת העונה, בוקסטהודה – איבריו של ישו שלנו
יובל בן עוזר בפודקסט על יצירתו המופלאה והידועה ביותר של דיטריך בוקסטהודה, “איבריו של ישו שלנו”, אשר מבוצעת בקונצרט פתיחת עונת הקונצרטים 2021-22.
שמו של בוקסטהודה פחות מוכר לקהל הרחב בימינו, למרות היותו נגן עוגב ומלחין ידוע ומפורסם בגרמניה באמצע תקופת הבארוק. בן עוזר מספר על המלחין ועל היצירה, שקטעים ממנה הוא גם משמיע, הכתובה כקנטטה בת 7 פרקים לטקסטים משיר השירים, ספר ישעיהו וזכריה ותהילים, ובה כל פרק מוקדש לאיבר אחר בגופו של ישו.
יובל בן עוזר, המנהל המוסיקלי של האנסמבל הקולי הישראלי בפודקאסט טעימות קצר מתוכניות העונה הקרובה, ובו הוא מספר על הבחירה, ומתרגש ומתלהב לקראת הקונצרטים. במהלך הפודקאסט מושמעים מקצת מקטעי המוסיקה של העונה הבאה.
יובל בן עוזר, המנהל המוסיקלי של האנסמבל הקולי הישראלי בפודקאסט טעימות קצר מתוכניות העונה הקרובה, ובו הוא מספר על הבחירה, ומתרגש ומתלהב לקראת הקונצרטים. במהלך הפודקאסט מושמעים מקצת מקטעי המוסיקה של העונה הבאה.
אורחים: זמר הקונטרה טנור אלון הררי והמנהל המוסיקלי עמית טיפנברון.
המנצח יובל בן עוזר מספר על יצירה איטלקית נפלאה שכתב גרמני לפני שהפך אנגלי, על יצירה אחרת שיצאה מתחומי הוותיקן בזכות מוצרט, ששיחזר אותה מהזיכרון, וגם על הקשר בין בובי מקפרין ותהילים –כל זאת ועוד בפודקאסט מיוחד עם מוסיקה טובה לקראת קונצרט המינויים הקרוב “דיקסיט דומינוס”.
אורחים: זמר הקונטרה טנור אלון הררי והמנהל המוסיקלי עמית טיפנברון.
המנצח יובל בן עוזר מספר על יצירה איטלקית נפלאה שכתב גרמני לפני שהפך אנגלי, על יצירה אחרת שיצאה מתחומי הוותיקן בזכות מוצרט, ששיחזר אותה מהזיכרון, וגם על הקשר בין בובי מקפרין ותהילים –כל זאת ועוד בפודקאסט מיוחד עם מוסיקה טובה לקראת קונצרט המינויים הקרוב “דיקסיט דומינוס”.
Гость программы – композитор Моше Зорман
Дирижер Юваль Бен-Озер познакомит вас с не совсем серьезной музыкой, вызывающей улыбку у слушателя. Пикантные мадригалы, шуточные каноны, The King’s Singers, переиначившие мелодии Баха, музыка, под которую произносят объявления перед концертами. Гость программы Моше Зорман расскажет о своем произведении “Мерцательная аритмия – песнь ипохондрика” и познакомит с ним слушателей. Подкаст для спонтанных людей, наделенных чувством юмора.
Гость программы – композитор Моше Зорман
Дирижер Юваль Бен-Озер познакомит вас с не совсем серьезной музыкой, вызывающей улыбку у слушателя. Пикантные мадригалы, шуточные каноны, The King’s Singers, переиначившие мелодии Баха, музыка, под которую произносят объявления перед концертами. Гость программы Моше Зорман расскажет о своем произведении “Мерцательная аритмия – песнь ипохондрика” и познакомит с ним слушателей. Подкаст для спонтанных людей, наделенных чувством юмора.
Программа посвящена знаменитой оратории Георга Фридриха Генделя “Иуда Маккавей”. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет об этом музыкальном шедевре, о немецком композиторе, ставшем величайшим композитором Англии, о зарождении английской оратории и о вдохновляющей победе Англии. Бен-Озер проведет слушателя по тропкам и вехам этого произведения. Версия, фрагменты которой вы услышите, была прозвучала в 2019 на совместном концерте Израильского вокального ансамбля и Израильского симфонического оркестра. Солисты: Даниэла Скорка – сопрано, Алон Харари – альт, Рон Зильберштейн – тенор, Одед Райх – бас. Ханукальный
Программа посвящена знаменитой оратории Георга Фридриха Генделя “Иуда Маккавей”. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет об этом музыкальном шедевре, о немецком композиторе, ставшем величайшим композитором Англии, о зарождении английской оратории и о вдохновляющей победе Англии. Бен-Озер проведет слушателя по тропкам и вехам этого произведения. Версия, фрагменты которой вы услышите, была прозвучала в 2019 на совместном концерте Израильского вокального ансамбля и Израильского симфонического оркестра. Солисты: Даниэла Скорка – сопрано, Алон Харари – альт, Рон Зильберштейн – тенор, Одед Райх – бас. Ханукальный
Тема программы – народные мелодии, ставшие симфоническими произведениями, пиюты, известные сегодня как жемчужины хоровой музыки. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет о необыкновенном проекте Израильского вокального ансамбля. Гости подкаста – аранжировщик Цви Шерф и певица Авивит Хохштадтер.
Тема программы – народные мелодии, ставшие симфоническими произведениями, пиюты, известные сегодня как жемчужины хоровой музыки. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет о необыкновенном проекте Израильского вокального ансамбля. Гости подкаста – аранжировщик Цви Шерф и певица Авивит Хохштадтер.
Программа посвящена “Концерту духовной музыки”, религиозному произведению Дюка Эллингтона, величайшего джазиста 20-го века. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет о жизни Дюка Эллингтона и объяснит, что побудило 65-летнего композитора впервые в жизни написать духовное произведение. Вы услышите отрывки из него в преддверии израильской премьеры в ноябре 2020.
Программа посвящена “Концерту духовной музыки”, религиозному произведению Дюка Эллингтона, величайшего джазиста 20-го века. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет о жизни Дюка Эллингтона и объяснит, что побудило 65-летнего композитора впервые в жизни написать духовное произведение. Вы услышите отрывки из него в преддверии израильской премьеры в ноябре 2020.
Гости: Йоэль Сиван и Идит Магаль
Программа посвящена Франсису Пуленку и его произведению “Лик человеческий”. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет, почему это творение 1942 года считается одним из важнейших музыкальных сочинений 20-го века, и из чего оно выросло.
Гости: Йоэль Сиван и Идит Магаль
Программа посвящена Франсису Пуленку и его произведению “Лик человеческий”. Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет, почему это творение 1942 года считается одним из важнейших музыкальных сочинений 20-го века, и из чего оно выросло.
Гость программы: пианистка Офра Ицхаки
Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет о музыке Баха и попытается понять, что в прелюдиях и фугах, собранных под названием “Хорошо темперированный клавир”, делает их одной из вершин западной музыки, и зачем петь их на много голосов. В программу включены фрагменты первого концерта в Хайфе, который состоялся 7 марта 2020, накануне карантина, а также беседа с пианисткой Офрой Ицхаки, которую мы пригласили за два дня до концерта.
Гость программы: пианистка Офра Ицхаки
Дирижер Юваль Бен-Озер расскажет о музыке Баха и попытается понять, что в прелюдиях и фугах, собранных под названием “Хорошо темперированный клавир”, делает их одной из вершин западной музыки, и зачем петь их на много голосов. В программу включены фрагменты первого концерта в Хайфе, который состоялся 7 марта 2020, накануне карантина, а также беседа с пианисткой Офрой Ицхаки, которую мы пригласили за два дня до концерта.